Badania wytrzymałościowe pojazdów szynowych

Posiadamy unikatowe na skalę światową stanowisko do badań wytrzymałościowych konstrukcji stalowych pojazdów.

Wykonujemy badania konstrukcji stalowych, ram wózków (ich zespołów i elementów), a także kół i zestawów kołowych pojazdów szynowych.

Na stanowisku badawczym realizowane są głównie statyczne badania wytrzymałościowe konstrukcji nadwozi pojazdów szynowych wg:

  • PN-EN 12663-1+A1:2014
  • PN-EN 12663-2:2010
  • PN-EN 283:1999
  • UIC-566, wyd. 3:1994
  • UIC-571-1, wyd.5:2004
  • UIC-571-2, wyd.6:2001
  • UIC-571-3, wyd.6:2004
  • UIC-571-4, wyd.6:2014
  • UIC-577, wyd.5:2012
  • UIC-597, wyd.1:1995
  • ERRI B12/Rp 17, wyd. 9:2012
  • TSI/Decyzja 2011/291/UE
  • Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1302/2014
  • Rozporządzenia Komisji (UE) nr 2015/924

Na stanowisku badawczym realizowane są głównie badania statyczne i zmęczeniowe m.in. ram wózków oraz trójkątów hamulcowych wg:

  • PN-EN 13749:2021 pkt 6 zał A-G
  • UIC 510-3, wyd.1:1994
  • UIC-515-4, wyd.1:1993
  • UIC-615-4, wyd.2:2003
  • UIC-833, wyd.5:2015
  • ERRI B12/RP 17, wyd. 9:2012
  • Decyzja Komisji 2011/291
  • Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1302/2014
  • Rozporządzenia Komisji (UE) nr 321/2013/WE
  • Rozporządzenia Komisji (UE) nr 2015/924

Na stanowisku badawczym realizowane są badania zmęczeniowe osi i kół zestawów kołowych pojazdów szynowych, wg. norm:

  • PN-EN 13979-1+A2:2011 pkt. 7.3 z zał. D
  • PN-EN 13262+A2:2011 zał. B
  • EN 13103:2013+A2
  • EN 13104:2013+A2
  • PN-EN 13103-1:2018-05
AB 053 certyfikat PCA

 Zakres akredytacji wydany przez PCA >>

Nasze sprawozdania z badań uznawane są we wszystkich krajach będących sygnatariuszami wielostronnego porozumienia o wzajemnym uznawaniu ILAC MRA.

    Więcej o ochronie danych osobowych

    Nasz ekspert:

    Bartosz Grzelka

    Tel.: +48 605 994 005

    Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, Centrum Nowoczesnej Mobilności, ul. Warszawska 181, 61-055 Poznań

    bartosz_grzelka