Badania mechaniczne pojazdów szynowych

W ramach badań mechanicznych pojazdów szynowych zajmujemy się pomiarami statycznymi i dynamicznymi wielu parametrów. Są to np. ciśnienie, siła, czas, prędkość, droga, przyspieszenie/opóźnienie, poziom drgań. Sprawdzamy wymiary geometryczne oraz zbieramy informacje napięciowe, prądowe, cyfrowe, czy magistrale CAN pozyskiwanych z systemów wewnętrznych pojazdów szynowych.

Badania polegające na sprawdzeniu funkcjonalnym systemu alarmu pasażerskiego pod względem:

  • wymagań interfejsów informacyjnych
  • wymagań dotyczących uruchomienia hamulca przez alarm dla pasażerów
  • kryteriów dotyczących pociągu odjeżdżającego z toru przy peronie
  • wymagań bezpieczeństwa oraz trybu pracy podczas awarii

Badania wykonujemy w oparciu o Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1302/2014

Badania polegające na sprawdzeniu systemu monitorowania stanu łożysk maźnic pod względem poprawności działania odczytu temperatury oraz wskazań interfejsu pojazdu w stanach alarmowych

Badania wykonujemy w oparciu o Rozprządzenie Komisji (UE) nr 1302/2014 oraz normę PN-EN 15437-2

Badanie wykonujemy w oparciu o Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1302/2014, Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 321/2013, PN-EN 15654-2, PN-EN 15663

Badania polegające na pomiarze wolnej przestrzeni zarezerwowanej na końcach pojazdów dla personelu do celów sprzęgania/rozprzęgania oraz sprawdzenie poręczy pod zderzakiem

Badania wykonujemy w oparciu o Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1302/2014, normy: PN-EN 16839 i PN-EN 16116-1 oraz kartę UIC 521

Badania polegające na pomiarze:

  • sił maksymalnych zamykających drzwi
  • siły otwierania awaryjnego drzwi
  • siły uruchamiającej mechanizm wyjścia awaryjnego
  • pomiarach geometrycznych
  • sprawdzeniu funkcjonalnym
  • sprawdzeniu kompletności wyposażenia

Badania przeprowadzane są w oparciu o normy PN-EN 14752 i PN-EN 16286-1 oraz karty UIC 560, UIC 561, UIC 564-1 i UIC 565-3

W trakcie badań mierzy się siły występujące na styku koło-szyna oraz wartości przyspieszeń w trakcie jazd testowych na wybranych odcinkach pomiarowych. Otrzymane wielkości podaje się jedno- lub dwuwymiarowej analizie statystycznej.

Badania przeprowadzamy zgodnie z wytycznymi zawartymi w normie PN-EN- 14363

Badania polegające na zmierzeniu wartości przyspieszenia drgań na pudle i zestawach kołowych, na podstawie których wydawana jest ocena bezpieczeństwa jazdy oraz spokojności biegu pojazdu

Badania przeprowadzamy w oparciu o normę PN-EN- 14363

Ocena pojazdu z uwzględnieniem średniego komfortu jazdy jest procesem identyfikującym wpływ pojazdu na poziom doznawania należnego komfortu przy poziomie drgań

Badania wykonywane w oparciu o normę PN-EN 12299:2009

Badania polegające na pomiarze i ocenie drgań oddziałujących na obsługę

Badania przeprowadzamy zgodnie z RMRPiPS Dz.U. z 2018 r., poz. 1286 i normą PN- EN 14253+A1:2011

Napisz do nas, jeśli potrzebujesz dobrej oferty badań w obrębie pojazdów szynowych w takich obszarach, jak:

  • badania układów hamulcowych,
  • badania mechaniczne pojazdów szynowych,
  • badania częstotliwości drgań własnych
  • badania komfortu,
  • oddziaływanie drgań na maszynistę.

    Nasz ekspert:

    Bartosz Grzelka

    Tel.: +48 605 994 005

    Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, Centrum Nowoczesnej Mobilności, ul. Warszawska 181, 61-055 Poznań

    Bartosz Grzelka, ekspert Łukasiewicz - PIT, mężczyzna w niebieskiej koszuli, w okularach, rozmyte tło