Badania mechaniczne pojazdów szynowych
W ramach badań mechanicznych pojazdów szynowych zajmujemy się pomiarami statycznymi i dynamicznymi wielu parametrów. Są to np. ciśnienie, siła, czas, prędkość, droga, przyspieszenie/opóźnienie, poziom drgań. Sprawdzamy wymiary geometryczne oraz zbieramy informacje napięciowe, prądowe, cyfrowe, czy magistrale CAN pozyskiwanych z systemów wewnętrznych pojazdów szynowych.
Badania polegające na sprawdzeniu funkcjonalnym systemu alarmu pasażerskiego pod względem:
- wymagań interfejsów informacyjnych,
- wymagań dotyczących uruchomienia hamulca przez alarm dla pasażerów,
- kryteriów dotyczących pociągu odjeżdżającego z toru przy peronie,
- wymagań bezpieczeństwa oraz trybu pracy podczas awarii.
Badania wykonujemy w oparciu o Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1302/2014.
Badania polegające na sprawdzeniu systemu monitorowania stanu łożysk maźnic pod względem poprawności działania odczytu temperatury oraz wskazań interfejsu pojazdu w stanach alarmowych.
Badania wykonujemy w oparciu o Rozprządzenie Komisji (UE) nr 1302/2014 oraz normę PN-EN 15437-2.
Badanie wykonujemy w oparciu o Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1302/2014, Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 321/2013, PN-EN 15654-2, PN-EN 15663.
Badania polegające na pomiarze wolnej przestrzeni zarezerwowanej na końcach pojazdów dla personelu do celów sprzęgania/rozprzęgania oraz sprawdzenie poręczy pod zderzakiem.
Badania wykonujemy w oparciu o Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1302/2014, normy: PN-EN 16839 i PN-EN 16116-1 oraz kartę UIC 521.
Badania polegające na pomiarze:
- sił maksymalnych zamykających drzwi,
- siły otwierania awaryjnego drzwi,
- siły uruchamiającej mechanizm wyjścia awaryjnego,
- pomiarach geometrycznych,
- sprawdzeniu funkcjonalnym,
- sprawdzeniu kompletności wyposażenia.
Badania przeprowadzane są w oparciu o normy PN-EN 14752 i PN-EN 16286-1 oraz karty UIC 560, UIC 561, UIC 564-1 i UIC 565-3.
W trakcie badań mierzy się siły występujące na styku koło szyna oraz wartości przyspieszeń w trakcie jazd testowych na wybranych odcinkach pomiarowych. Otrzymane wielkości podaje się jedno lub dwuwymiarowej analizie statystycznej.
Badania przeprowadzamy zgodnie z wytycznymi zawartymi w normie PN-EN- 14363.
Badania polegające na zmierzeniu wartości przyspieszenia drgań na pudle i zestawach kołowych, na podstawie których wydawana jest ocena bezpieczeństwa jazdy oraz spokojności biegu pojazdu.
Badania przeprowadzamy w oparciu o normę PN-EN- 14363.
Ocena pojazdu z uwzględnieniem średniego komfortu jazdy jest procesem identyfikującym wpływ pojazdu na poziom doznawania należnego komfortu przy poziomie drgań.
Badania wykonywane w oparciu o normę PN-EN 12299:2009.
Badania polegające na pomiarze i ocenie drgań oddziałujących na obsługę.
Badania przeprowadzamy zgodnie z RMRPiPS Dz.U. z 2018 r., poz. 1286 i normą PN- EN 14253+A1:2011.
Napisz do nas, jeśli potrzebujesz dobrej oferty badań w obrębie pojazdów szynowych w takich obszarach, jak m. in.:
- badania układów hamulcowych,
- badania mechaniczne pojazdów szynowych,
- badania częstotliwości drgań własnych
- badania komfortu,
- oddziaływanie drgań na maszynistę.
Nasz ekspert:
Bartosz Grzelka
Tel.: +48 605 994 005
Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, Centrum Nowoczesnej Mobilności, ul. Warszawska 181, 61-055 Poznań