Badania elektryczne pojazdów szynowych

Specjalizujemy się w pomiarach wielkości elektrycznych i nieelektrycznych w pojazdach szynowych. Zapewniamy precyzyjne testy systemów elektrycznych i układów napędowych. Wieloletnie doświadczenie czyni nas liderem w zakresie badań kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) w środowisku kolejowym. Wykonujemy kompleksowe badania zgodności z normami elektrycznymi, a także analizę i diagnostykę w celu zwiększenia bezpieczeństwa i efektywności energetycznej pojazdów szynowych. Wspieramy naszych klientów w spełnianiu surowych wymagań branżowych, dbając o niezawodność i certyfikację systemów elektrycznych.

Sprawdź ofertę badań elektrycznych pojazdów szynowych:

Badania zgodności elektromagnetycznej pojazdów z systemami wykrywania pociągów:

  • na podstawie liczników osi [załącznik S-02 Listy Prezesa UTK, ERA/ERTMS/033281, PN-EN 50617-2, CLC/TS 50238-3] wykonuje się poprzez przejazd badanym pojazdem nad antenami pomiarowymi umieszczonymi kolejno przy obu szynach
  • w oparciu o obwody torowe [CLC/TS 50238-2, ERA/ERTMS/033281, załącznik S-02 Listy Prezesa UTK], które polega na pomiarze zakłóceń prądu powrotnego do sieci trakcyjnej

Badania taboru szynowego w tym zakresie mają na celu określenie osiągów trakcyjnych poprzez wyznaczenie między innymi rzeczywistych charakterystyk trakcyjnych (siły pociągowej lub napędowej) oraz przyczepności w obwodzie kół. Dodatkowo zakres badań również może obejmować pomiar zużycia energii elektrycznej oraz paliwa.

Badania wykonywane są zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (UE) Nr 1302/2014, „UITP PROJECT 'SORT STANDARDISED ON-ROAD TEST CYCLES”.

Badania rejestratora prawnego w zakresie nadzoru danych na pokładzie pojazdu wykonywane są poprzez wymuszanie zdarzeń, które rejestrowane są w pamięci rejestratora.

Badania krajowych systemów sygnalizacji pokładowej systemu SHP i CA obejmują sprawdzenie poprawności montażu i ukompletowania ww. urządzeń oraz ich działanie w warunkach rzeczywistych w badanym pojeździe.

Badania wykonywane są zgodnie z PN-EN 62625-1, dokumentacją producenta, załącznikiem S-04 Listy Prezesa UTK.

Badania ESC pojazdów mają na celu sprawdzenie zachowania pojazdu i reakcji urządzeń pojazdowych na sygnały oraz informacje przekazywane z infrastruktury torowej.

Badania RSC pojazdów mają na celu sprawdzenie kompatybilności systemu radiowego GSM-R w części radiowa wymiana danych dla potrzeb pokładowych urządzeń ERTMS/ETCS systemu ESC.

Badania wykonywane są zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (UE) Nr 2016/919 oraz scenariuszami testów PKP PLK.

Badania statyczne i dynamiczne odbieraków prądu wykonywane są w celu sprawdzenia charakterystyki dynamicznej i jakości odbioru prądu w trakcie postoju i w czasie jazdy.

Badania wykonywane są zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (UE) Nr 1301/2014 oraz Rozporządzeniem Komisji (UE) Nr 1302/2014.

Napisz więc do nas, jeśli potrzebujesz kompleksowej oferty dla poniższych obszarów:

  • testy ETCS, testy ERTMS, badania ESC, badania RSC, systemy SHP i CA,
  • badania kompatybilności elektromagnetycznej, pól magnetycznych, 
  • testy pantografów, testy zużycia energii pojazdów oraz układów zasilania, testy zakłóceń, sterowania pociągiem, właściwości trakcyjne.

    Nasz ekspert:

    Adam Garczarek

    Tel.: +48 601 290 685

    Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, Centrum Nowoczesnej Mobilności (Laboratorium Badań Elektrotechnicznych), ul. Warszawska 181, 61-055 Poznań

    Adam Garczarek, ekspert Łukasiewicz - PIT. Mężczyzna w okularach i garniturze siedzący na fotelu biurowym