Ogłoszenie o przetargu

Na podstawie:

  1. 33 ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o Sieci Badawczej Łukasiewicz (Dz. U. z 2024 r, poz. 925),
  2. 46 ust. 4 ustawy z dnia 25 września 1981 r. o przedsiębiorstwach państwowych (Dz. U. z 2023 r., poz. 437),
  3. 38 – 41 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2024 r., poz. 125, z późn. zm.),
  4. Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 5.10.1993 r. w sprawie zasad organizowania przetargu na sprzedaż środków trwałych przez przedsiębiorstwa państwowe oraz warunków odstąpienia od przetargu (Dz. U. z 1993 r. nr 97, poz. 443, z późn. zm.).

Dyrektor Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskiego Instytutu Technologicznego
niniejszym ogłasza
I pisemny publiczny przetarg na sprzedaż środka trwałego

zrobotyzowane stanowisko spawalnicze typu TIG Ac/DC do spawania aluminium

(dalej „przetarg”).

 

 1. Sprzedawca:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny,
ulica Ewarysta Estkowskiego 6, 61-755 Poznań,
wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000850093, NIP: 783-18-22-694, BDO: 000560068, REGON: 386566426; duży przedsiębiorca w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 marca 2023 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (tj. Dz.U. z 2023 poz.1790).

 

 2.  Przedmiot sprzedaży: 

2.1. Nazwa środka trwałego:

zrobotyzowane stanowisko spawalnicze typu TIG Ac/DC do spawania aluminium,

2.2. Części składowe:

– robot TB1400 G3,
– źródło prądu AC/DC TIG 300BP2, 300A, 40%,
– przewód komunikacyjny,
– podajnik drutu spawalniczego,
– moduł przekaźnika,
– uchwyt spawalniczy TIG 300A ze złączem antykolizyjnym DINSE TYP SAS 100,
– palnik spawalniczy DINSE TETZ 400,
– osprzęt palnika spawalniczego,
– chłodnica CHR8,
– transformator zasilający,
– stanowisko manipulacyjne,
– obudowa Stanowiska,
– szafa sterownicza,
– pulpit sterowniczy,
– kurtyny świetlne,
– stół spawalniczy,

2.3. Rok produkcji: 2014,

2.4. Stan środka trwałego: sprawne; stan techniczny bardzo dobry,

2.5. Lokalizacja ŚT: Jana Pawła II 14, 61-139 Poznań.

 

3. Miejsce, termin i forma składania ofert:

3.1. Miejsce: kancelaria Sprzedawcy przy ul. E. Estkowskiego 6, 61-755 Poznań; kancelaria czynna w godzinach 8:00-16:00,

3.2. Termin: do 8.08.2024 r., do godz. 12:00,

3.3. Forma: ofertę w wersji papierowej należy złożyć osobiście lub przesłać (przesyłka polecona lub kurier) w zaklejonej kopercie opisanej w następujący sposób:
„Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny
I pisemny publiczny przetarg na sprzedaż środka trwałego: zrobotyzowane stanowisko spawalnicze typu TIG Ac/DC do spawania aluminium.
OFERTA PRZETARGOWA – NIE OTWIERAĆ”.
Za termin wpływu uznaje się datę i godzinę przyjęcia przesyłki przez Sprzedawcę.


4. Wizja lokalna:

Sprzedawca umożliwia przeprowadzenie wizji lokalnej zbywanego środka trwałego w lokalizacji ŚT wskazanej w pkt. 2.5. w następującym terminie:

  • 31.07.2024 r., godz. 9:00.

Warunkiem uczestnictwa w wizji lokalnej jest przesłanie w terminie do 29.07.2024 r., godz. 12:00 na adres e-mail komisja.lsm@pit.lukasiewicz.gov.pl zgłoszenia uczestnictwa zawierającego dane osoby zainteresowanej uczestnictwem oraz podmiotu, który reprezentuje.
Wizja lokalna nie jest obowiązkowa.


5.
Miejsce i termin przeprowadzenia przetargu:

5.1. Miejsce: siedziba Sprzedawcy ul. E. Estkowskiego 6, 61-755 Poznań, sala 222,

5.2. Termin przeprowadzenia przetargu – część jawna (otwarcie ofert): 8.08.2024 r., godz. 12:30,

5.3. Termin przeprowadzenia przetargu – część niejawna: 8.08.2024 r., bezpośrednio po zakończeniu części jawnej.


6. Cena wywoławcza netto.

152 950,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt dwa tysiące dziewięćset pięćdziesiąt złotych 00/100).

7. Wadium.

Wpłata wadium jest obligatoryjnym warunkiem przystąpienia do postępowania przetargowego – wysokość określono jako 10% wartości ceny wywoławczej tj. 15 295,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy dwieście dziewięćdziesiąt pięć złotych 00/100).

Wadium należy wnieść, nie później niż na 3 dni robocze przed upływem terminu, o którym mowa w pkt. 3.2 tj. do dnia 5.08.2024 r., w formie pieniężnej na rachunek bankowy o nr 87 1090 2590 0000 0001 4730 9421 prowadzony przez Santander Bank Polska z dopiskiem:
Przetarg na sprzedaż ŚT: zrobotyzowane stanowisko spawalnicze typu TIG Ac/DC do spawania aluminium”.

Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostały wybrane lub zostały odrzucone, zwraca się bezpośrednio po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty nie później niż w ciągu 3 dni roboczych, zaś wadium wniesione przez oferenta, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zostaje zaliczone na poczet zaoferowanej ceny nabycia przedmiotu sprzedaży.

Wadium nie podlega zwrotowi w przypadku gdy oferent, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, uchyli się od zawarcia umowy tj. nie wniósł w wymaganym terminie ceny nabycia.

 

8. Zawartość oraz wymagania dla oferty.

8.1. Oferta powinna zostać sporządzona i złożona na wzorze stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia oraz zawierać:

  • imię, nazwisko, adres oraz adres poczty elektronicznej oferenta albo nazwę firmy oraz siedzibę jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot,
  • datę sporządzenia oferty,
  • oświadczenie oferenta, że zapoznał się ze stanem środka trwałego będącego przedmiotem przetargu lub że oferent świadomie zaniechał skorzystania z ww. uprawnienia i jest świadomy odpowiedzialności za negatywne skutki wynikające z rezygnacji z zapoznania się ze stanem przedmiotu przetargu,
  • oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,
  • oferowaną cenę netto,
  • okres związania ofertą (liczony od dnia zakończenia zbierania ofert): 60 dni roboczych,
  • kopię dowodu wniesienia wadium lub dowody stanowiące podstawę do zwolnienia z tego obowiązku.

8.2. Oferta, wraz z załączonymi dokumentami, powinna być:

  • podpisana przez uprawnionych reprezentantów oferenta; w przypadku osób nieujawnionych w stosownych rejestrach/ewidencji należy dołączyć pełnomocnictwo, udzielone przez osoby widniejące w tymże rejestrze/ewidencji,
  • sporządzona w języku polskim,
  • składana w oryginale.

8.3. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, oferent składa w ofercie oświadczenie potwierdzające, iż wobec niego nie zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania.

Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 1) ustawy o z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, z postępowania wyklucza się oferenta wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. w sprawie środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy i rozporządzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających.

9. Kryteria oceny oferty.

9.1. Za najkorzystniejszą ofertę uznaje się ofertę oferenta, który zaproponował najwyższą cenę netto, a jego oferta spełnia wszystkie wymagania ogłoszenia.

9.2. W przypadku kiedy przynajmniej dwie najwyższe oferty będą miały równą wartość netto, komisja przetargowa dokona wyboru na podstawie kolejności złożenia ofert. O wyborze najkorzystniejszej oferty sprzedawca zawiadomi wszystkich oferentów, których oferty nie zostały odrzucone.

9.3. Komisja przetargowa odrzuci ofertę jeżeli:

  • zostanie złożona po wyznaczonym terminie,
  • zostanie złożona w niewłaściwym miejscu,
  • zostanie złożona przez oferenta, który nie wniósł wadium,
  • cena oferty będzie niższa niż cena wywoławcza,
  • nie zawiera wymaganych danych, oświadczeń i dokumentów lub są one niekompletne, nieczytelne lub budzą inną wątpliwość, zaś jej uzupełnienie lub złożenie wyjaśnień mogłoby prowadzić do uznania jej za nową ofertę,
  • treść lub forma oferty będzie niezgodna z treścią niniejszego ogłoszenia.

W przypadku odrzucenia oferty, komisja przetargowa zawiadamia niezwłocznie oferenta o odrzuceniu oferty.

 

 10. Warunki udziału oferentów w części jawnej przetargu:

  • stawienie się w miejscu i terminie wyznaczonym przez sprzedawcę,
  • przedstawienie przed wejściem na posiedzenie dowodu wpłaty wadium,
  • przedstawienie oryginału pełnomocnictwa do reprezentacji oferenta,
  • dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty lub paszport).

 

11. Podpisanie umowy sprzedaży oraz wydanie przedmiotu sprzedaży:

  • zawiadomienie oferenta przez sprzedawcę o przyjęciu oferty oznacza zawarcie umowy sprzedaży w trybie przetargu,
  • nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o przyjęciu oferty przez sprzedawcę,
  • nabywca zobowiązany jest do niezwłocznego odbioru przedmiotu sprzedaży nie później jak 5 dni roboczych od dnia wpłaty ceny nabycia.

 

12. Inne:

  • sprzedawcy przysługuje prawo unieważnienia niniejszego przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert bez podawania przyczyn,
  • przetarg jest ważny jeżeli wpłynie chociaż jedna oferta,
  • oferent, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem przedmiotu sprzedaży do transportu oraz samym transportem,
  • oferent, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane procesem przygotowania przedmiotu sprzedaży do transportu jak również dalej transportem,
  • sprzedawca nie odpowiada za wady ukryte przedmiotu sprzedaży,
  • osobą do kontaktu ze strony sprzedawcy jest:

Przewodniczący komisji likwidacji składników majątku
Marek Kirmuć
tel. 887 834 963
e-mail. komisja.lsm@pit.lukasiewicz.gov.pl

 

ZAŁĄCZNIKI

Załącznik nr 1 – Formularz oferty

 

 

 

 

 

FORMULARZ OFERTY
I pisemny publiczny przetarg na sprzedaż środka trwałego
zrobotyzowane stanowisko spawalnicze typu TIG Ac/DC do spawania aluminium

 

Nazwa firmy lub imię i nazwisko oferenta:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

NIP/REGON/KRS/CEIDG lub inny rejestr w przypadku oferenta zagranicznego

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Adres:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Adres do doręczeń:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Dane do kontaktu:

Imię i nazwisko osoby kontaktowej: ……………………………………………………………………………………..

nr telefonu: ………………………………………………… e-mail: …………………………………………………………

 

W odpowiedzi na I pisemny publiczny przetarg na sprzedaż zrobotyzowanego stanowiska spawalniczego typu TIG Ac/DC do spawania aluminium:

 1. Oferuję cenę nabycia netto w wysokości: ……………………………… PLN.
Cena nabycia netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej w chwili zawarcia umowy.
Cena zostanie zapłacona zgodnie z warunkami ustalonymi w ogłoszeniu o przetargu.

 

2. Jednocześnie oświadczam, że:

1) zapoznałem się z warunkami przetargu zawartymi w ogłoszeniu o przetargu i przyjmuję te warunki bez zastrzeżeń,

2) zobowiązuję się, w przypadku dokonania wyboru naszej oferty, do stawienia się w terminach i miejscach wskazanych przez sprzedawcę celem finalizacji transakcji,

3) termin związania niniejszą ofertą wynosi 60 dni roboczych od upływu terminu składania ofert,

4) wobec mnie nie zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 835), tj.:
nie jestem wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. w sprawie środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy i rozporządzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających,

5) wszystkie informacje zawarte w formularzu ofertowym są aktualne i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia sprzedawcy w błąd.

 

3. Wraz z ofertą składam następujące oświadczenia i dokumenty:

– kopię dowodu wniesienia wadium lub dowody stanowiące podstawę do zwolnienia z tego obowiązku,

– ……………………………………………………………………………………………………………………………………….

– ……………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

……………………………………………………                                 ……………………………………………………

data sporządzenia oferty                                                         podpis oferenta

 

 

 

Klauzula informacyjna w Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskim Instytucie Technologicznym dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku ze składaniem ofert

Stosownie do postanowień art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej „RODO”, informujemy, że:

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH I INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny (dalej „Łukasiewicz – PIT”).

Z Łukasiewicz – PIT można się skontaktować w następujący sposób:

a) listownie: ul. Ewarysta Estkowskiego 6, 61-755 Poznań

b) telefonicznie: 61 850 48 90

3) przez e-mail: office@pit.lukasiewicz.gov.pl

Wyznaczono inspektora ochrony danych, którym można się kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych oraz korzystaniem z praw, które Pani/Panu w związku z tym przysługują. Z inspektorem można się kontaktować przez e-mail: iod@pit.lukasiewicz.gov.pl

CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Celem przetwarzania Pani/Pana danych jest realizacja wszystkich niezbędnych czynności związanych z złożeniem przez Pana/Panią oferty oraz jej rozpatrzeniem zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Przy realizacji wskazanego celu przetwarzane są dane osobowe:

a) kontrahentów będących osobami fizycznymi;

b) osób reprezentujących kontrahentów (w tym prokurentów, pełnomocników);

c) pracowników kontrahentów i współpracowników kontrahentów wyznaczonych do kontaktu.

PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:

a) 6 ust. 1 lit. b) RODO – w związku z podjęciem na żądanie podmiotu danych działań przed zawarciem umowy;

b) 6 ust. 1 lit. c) RODO – w związku z koniecznością wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze wynikających ze stosownych przepisów prawa;

c) 6 ust. 1 lit. f) RODO – w związku z koniecznością przetwarzania danych osobowych do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, tj. realizacji przetargu na sprzedaż prawa użytkowania wieczystego do części nieruchomości, zapewnienia bezpieczeństwa (przy wykorzystaniu monitoringu).

KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH
Zakres przetwarzanych danych osobowych kontrahenta będącego osobą fizyczną, osób uprawnionych do reprezentowania kontrahenta (w tym prokurentów, pełnomocników) oraz pracowników i współpracowników kontrahentów wyznaczonych do kontaktu obejmuje między innymi: imię, nazwisko, miejsce pracy, numer służbowego telefonu, służbowy adres email oraz NIP lub dane przekazane przez podmiot składający ofertę.

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzane dane osobowe uzyskane zostały:

a) w przypadku kontrahenta będącego osobą fizyczną, osób uprawnionych do reprezentowania kontrahenta (w tym prokurentów pełnomocników) – bezpośrednio od tych osób lub z ogólnodostępnych źródeł (rejestry urzędowe, Internet, itd.);

b) w przypadku pracowników i współpracowników kontrahentów wyznaczonych do kontaktu – bezpośrednio od tych osób, od kontrahenta lub z ogólnodostępnych źródeł (rejestry urzędowe, Internet, itd.).

INFORMACJA O ODBIORCACH DANYCH OSOBOWYCH
Zdarza się, że w pewnych sytuacjach Pani/Pana dane osobowe przekazywane są innym odbiorcom. Może się tak stać, gdy wymaga tego usługa, z której korzysta Łukasiewicz – PIT (np. usługi IT, finansowe, ubezpieczeniowe, audytowe, kurierskie i pocztowe, niszczenie i archiwizacja dokumentacji, obsługa prawna). Za każdym razem udostępnienie Pani/Pana danych osobowych odbiorcy odbywa się w zgodzie z przepisami RODO.

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
Standardowo Pani/Pana dane osobowe nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Jeśli jednak dochodzi do takiego przekazania to zawsze następuje to zgodnie z przepisami RODO.

Łukasiewicz – PIT korzysta z Microsoft Office 365, co może spowodować przekazanie Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego. Regulamin korzystania z usług online w zakresie MS Office 365 oraz zobowiązania w odniesieniu do przetwarzania i zabezpieczania danych użytkownika oraz danych osobowych przez usługi online określa dokumentacja Microsoft, w tym w szczególności:

1) oświadczenie o ochronie prywatności – https://privacy.microsoft.com/pl-pl/privacystatement;

2) umowa dotycząca usług Microsoft (Microsoft Services Agreement, MSA) – https://www.microsoft.com/pl-pl/servicesagreement/.

Microsoft 365 jest zgodny z międzynarodowymi normami dotyczącymi standardów ochrony, czego potwierdzeniem jest certyfikat ISO/IEC 27001:2005. Usługa poddawana jest ponadto regularnym audytom. Usługa posiada certyfikat zgodności swoich usług z normą ochrony danych osobowych w chmurze ISO 27018, co oznacza, że przechowywane w chmurze dane klientów nie będą wykorzystywane w celach marketingowych bez ich wiedzy.

OKRES, PRZEZ KTÓRY DANE OSOBOWE BĘDĄ PRZECHOWYWANE
Pani/Pana dane osobowe przechowywane są do czasu zrealizowania przez Łukasiewicz – PIT celu, w którym to przetwarzanie jest realizowane. Okres przetwarzania wynika również z przepisów prawa, w tym w szczególności przepisów finansowych i o archiwizacji, tj. ustawy o VAT oraz ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, oraz aktów wewnętrznych obowiązujących u Administratora w zakresie tworzenia i przechowywania dokumentacji.

PAŃSTWA PRAWA
Osobom, których dane przetwarza Łukasiewicz – PIT przysługuje prawo do żądania od Łukasiewicz – PIT dostępu do ich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania (jeżeli przetwarzanie obywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO), a także prawo do przenoszenia danych (jeżeli przetwarzanie obywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Aby skorzystać ze swoich praw, proszeni są Państwo o skontaktowanie się z Łukasiewicz – PIT, który w takim przypadku zawsze analizuje czy zachodzą przesłanki do skorzystania z poszczególnych praw, zgodnie ze szczegółowymi regulacjami RODO w tym zakresie.

SKARGA DO PREZESA UODO
Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do złożenia skargi związanej z przetwarzaniem jej danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie danych osobowych jest wymagane do realizacji czynności związanych z złożeniem przez Pana/Panią oferty oraz jej rozpatrzeniem. Niepodanie danych skutkować będzie brakiem możliwości realizacji ww. działań.

ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, W TYM PROFILOWANIE
Jako administrator Łukasiewicz – PIT nie przetwarza danych osobowych w sposób polegający na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

OBOWIĄZEK PRZEKAZANIA INFORMACJI O KLAUZULI
Kontrahent dysponujący danymi osobowymi osób fizycznych, których dane osobowe są przetwarzane w związku z realizacją czynności związanych z złożeniem przez kontrahenta oferty oraz jej rozpatrzeniem, zobowiązany jest zapoznać te osoby z treścią niniejszej klauzuli.