Wynalazek pn. „Sposób zabezpieczania przed kolizją pociągu i pojazdu drogowego na przejeździe kolejowym i układ do zabezpieczania przed kolizją pociągu i pojazdu drogowego na przejeździe kolejowym” (P.424569)
Opis:
Przedmiotem zgłoszenia jest sposób zabezpieczania przed kolizją pociągu i pojazdu drogowego na przejeździe kolejowym i układ do zabezpieczania przed kolizją pociągu i pojazdu drogowego na przejeździe kolejowym.
Sposób zabezpieczenia przed kolizją pociągu i pojazdu drogowego na przejeździe kolejowym wyposażonym w sygnalizację przejazdową charakteryzuje się tym, że: po aktywacji sygnalizacji przejazdu czeka się przez określony czas początkowy T1; po czym sprawdza się za pomocą czujnika, czy na przejeździe obecny jest obiekt i w przypadku wykrycia obiektu aktywuje się sygnał obecności obiektu na przejeździe; po czym czeka się przez określony czas kontrolny T2, a następnie aktywuje się system alarmowy i wysyła się drogą radiową sygnał alarmowy do zatrzymania pociągów w zasięgu sygnału alarmowego.
Korzyści dla odbiorcy:
- Sposób umożliwia wykrycie pojazdu, który zatrzymał się na przejeździe po aktywacji sygnalizacji przejazdowej w celu zapobieżenia jego kolizji z pociągiem
- Zapobieżenie przed stratami materialnymi i ofiarami śmiertelnymi.
- Zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych
Stan ochrony prawnej:
Technologię stanowi zgłoszenie patentowe do Urzędu Patentowego RP zarejestrowane pod numerem P.424569 z dnia 13 lutego 2018 roku.
Prawa majątkowe do wynalazku przysługują w 100% Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskiemu Instytutowi Technologicznemu.
Osoba kontaktowa
Marta Cudziło
Główny specjalista – Kierownik Grupy Badawczej LogistykiGrupa Badawcza Logistyki
Tel.: +48 61 850 49 57