PEF – Platforma pośrednicząca elektronicznego fakturowania dla sfery finansów publicznych

Projekt jest finansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (Działanie 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”)
Akronim: PEF
Rodzaj: B+R
Cel projektu:
Celem projektu jest wdrożenie obowiązkowego odbioru faktur elektronicznych przez administrację publiczną przy wykorzystaniu funkcjonalności Platformy Elektronicznego Fakturowania.
Najważniejsze wyzwania:
Wdrożenie obowiązkowego odbioru faktur elektronicznych przez administrację publiczną przy wykorzystaniu funkcjonalności Platformy Elektronicznego Fakturowania.
Rezultaty:
• stworzenie Platformy Elektronicznego Fakturowania, bezpłatnego narzędzia do przesyłu e-faktur od wykonawców zamówień publicznych do administracji
• osiągnięcie stanu gotowości podmiotów publicznych do odbioru faktur elektronicznych zgodnych z wymaganiami Dyrektywy 2014/55/UE.
Korzyści:
• poprawa dostępu do informacji publicznej w zakresie realizacji zamówień publicznych
• obniżenie kosztów obsługi zamówień publicznych w przedsiębiorstwach i jednostkach sfery finansów publicznych
• obniżenie wartości kalkulowanych zamówień i zwiększenie efektywności wydatkowania środków publicznych
• ułatwienie polskim firmom (w szczególności małym i średnim przedsiębiorstwom) aktywnego uczestnictwa w unijnym rynku zamówień publicznych.
Strona portalu Platformy Elektronicznego Fakturowania (eFaktura.gov.pl)
