WRÓĆ DO OBSZARU POJAZDÓW SZYNOWYCH

Wynalazek pn. „Wagon, zwłaszcza do transportu kombinowanego kolejowego-drogowego” (Pat.237854/P.424900)

Opis:

Wagon wyposażony w siodło podporowe przedniej części naczepy, urządzenia pociągowo-zderzne oraz kosz do sytuowania naczepy, charakteryzuje się tym, że ma dwa wózki dwuosiowe, na których osadzone są ramy nadwózkowe połączone ze sobą belką podłużną, przy czym ramy nadwózkowe mają na każdej z części bocznych co najmniej jeden czop kołnierzowy oraz wyposażone są w urządzenia ryglujące (Szczegóły PAT – P.424900 (uprp.gov.pl)).

Korzyści dla odbiorcy:

Konstrukcja wagonu przystosowana do systemu transportu kombinowanego kolejowo-drogowego naczep samochodowych o znacznie prostszej i mniej kosztownej budowie niż obecne stosowane systemy transportu kombinowanego.

Stan ochrony prawnej:

Technologię stanowi patent Pat.237854 udzielony przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, trwający od dnia 15 marca 2018 roku.

Prawa majątkowe do wynalazku przysługują w 100% Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskiemu Instytutowi Technologicznemu.

Osoba kontaktowa

Jarosław Czerwiński

Lider obszaru ds. systemów hamulcowych
Grupa Badawcza Konstrukcji / Sekcja Rozwoju Pojazdów Szynowych

Tel.:+48 603 508 866

E-mail:jaroslaw.czerwinski@pit.lukasiewicz.gov.pl

Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z Działem Komercjalizacji

kdk@pit.lukasiewicz.gov.pl