WRÓĆ DO OBSZARU POJAZDÓW SZYNOWYCH

Wynalazek pn. „Szynowy układ jezdny tylny” (Pat.228630/P.409867)

Opis:

Przedmiotem wynalazku jest szynowy układ jezdny tylny, który przeznaczony jest do stosowania w systemie transportu naczep drogowych na wózkach kolejowych w ruchu kombinowanym kolejowo-drogowym. Istota konstrukcji szynowego układu jezdnego tylnego, który według wynalazku zawiera ramę nośną szynowego układu jezdnego tylnego podpartą poprzez usprężynowanie drugiego stopnia na co najmniej jednym wózku kolejowym, urządzenie pociągowo-zderzne, elementy układu hamulcowego oraz napęd hamulca postojowego, polega na tym, że ramę nośną szynowego układu jezdnego tylnego stanowi połączenie belki centralnej wraz z półkami bocznymi, przy czym w przedniej części półek bocznych znajdują się półki najazdowe, natomiast w tylnej części półek bocznych znajdują się opory najazdowe, Na końcach ramy nośnej zamocowane są belka podporowa przednia i belka podporowa tylna, przy czym po bokach belki podporowej tylnej znajdują się odbijaki. Wózek kolejowy środkowy i wózek kolejowy tylny są połączone z ramą nośną za pomocą cięgieł prowadzących (Szczegóły PAT – P.409867 (uprp.gov.pl)).

Korzyści dla odbiorcy:

  • Rozwiązanie do transportu bimodalnego,
  • Konstrukcja pozwalająca na bardziej sprawny załadunek i rozładunek naczep.

Stan ochrony prawnej:

Technologię stanowi patent Pat.228630 udzielony przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, trwający od dnia 20 października 2014 roku.

Prawa majątkowe do wynalazku przysługują w 100% Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskiemu Instytutowi Technologicznemu.

Osoba kontaktowa

Jarosław Czerwiński

Lider obszaru ds. systemów hamulcowych
Grupa Badawcza Konstrukcji / Sekcja Rozwoju Pojazdów Szynowych

Tel.:+48 603 508 866

E-mail:jaroslaw.czerwinski@pit.lukasiewicz.gov.pl

Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z Działem Komercjalizacji

kdk@pit.lukasiewicz.gov.pl