Wynalazek pn. „Szynowy układ jezdny” (Pat.239920/P.429313)
Opis:
Szynowy układ jezdny zawierający dwie osie szynowe (1), wyposażone w rolki jezdne (2) i bębny napędowe oraz wahacze, przy czym końce pierwsze wahaczy (4) są przytwierdzone do osi szynowych (1) a końce drugie wahaczy (4) są połączone ze wspornikami pierwszymi (6), które są przymocowane do mostów napędowych (7). Wahacze (4) mają połączenie ze wspornikami drugimi (10), do których są przymocowane obrotowo tłoczyska siłowników hydraulicznych. Wsporniki pierwsze (6) są przymocowane, za pomocą strzemion resorów (8) do mostów napędowych (7) pod piórami resorów (9). Do powierzchni dolnych mostów napędowych (7), w płaszczyznach mocowania resorów (9), za pomocą strzemion resoru (8) są przymocowane wsporniki drugie (10), w których są zamocowane czopy obrotowe siłowników hydraulicznych. Wspornik (10) składa się z płyty, z której wychodzą równoległe do niej ściany poziome z prostopadłymi ścianami pionowymi. płyta (10) ma otwory przez które przechodzą strzemiona resora (8). ściany pionowe mają otwory, w które wchodzą czopy obrotowe siłowników hydraulicznych. Ściany pionowe są mocowane do ścian poziomych za pomocą połączeń śrubowych przechodzących przez otwory gwintowane w ścianach poziomych i przez otwory ścianach pionowych.
Stan ochrony prawnej:
Technologię stanowi patent Pat.239920 udzielony przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, trwający od dnia 19 marca 2019 roku.
Prawa majątkowe do wynalazku przysługują w 100% Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskiemu Instytutowi Technologicznemu.
Osoba kontaktowa
Jarosław Czerwiński
Lider obszaru ds. systemów hamulcowychGrupa Badawcza Konstrukcji / Sekcja Rozwoju Pojazdów Szynowych
Tel.: +48 603 508 866