WRÓĆ DO OBSZARU POJAZDÓW SZYNOWYCH

Wynalazek pn. „Siłownik hamulca parkingowego” (P.440966)

Opis:

Siłownik hamulca parkingowego, zawierający śrubę (1), tuleję prowadzącą (2) połączoną suwliwie z tuleją oporową (3), a także tłok siłownika (4) i sprężynę roboczą (5, 6) umieszczoną pomiędzy powierzchniami zębatki (16) połączonej z tuleją oporową (3) i tulei prowadzającej (2), przy czym na gwincie śruby (1) osadzona jest nakrętka (7) z gwintem niesamohamownym stanowiąca sprzęgło stożkowe (8) z tuleją prowadzącą (2), przy czym do tulei oporowej (3) zamocowany jest mechanizm zapadkowy obejmujący zapadkę (9) oraz cięgno (10). Siłownik hamulca parkingowego charakteryzuje się tym, że mechanizm zapadkowy stanowi siłownik pneumatyczny obejmujący tłok (11), cylinder (12), tłoczysko (9) stanowiące zapadkę. Cylinder (12) tego siłownika pneumatycznego połączony jest z kanałem (13) doprowadzającym sprężone powietrze z układu zasilania sprężonym powietrzem tłoka (4). Siłownik skonfigurowany jest tak, że zapadka (9) unieruchamia koło zębate (16) pod wpływem ciśnienia sprężonego powietrza dostarczanego przez kanał (13) do siłownika.

Stan ochrony prawnej:

Technologię stanowi zgłoszenie patentowe do Urzędu Patentowego RP zarejestrowane pod numerem P.440966 z dnia 15 kwietnia 2022 roku.

Prawa majątkowe do wynalazku przysługują w 100% Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskiemu Instytutowi Technologicznemu.


Osoba kontaktowa

Jarosław Czerwiński

Lider obszaru ds. systemów hamulcowych
Grupa Badawcza Konstrukcji / Sekcja Rozwoju Pojazdów Szynowych

Tel.: +48 603 508 866

E-mail: jaroslaw.czerwinski@pit.lukasiewicz.gov.pl

Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z Działem Komercjalizacji

kdk@pit.lukasiewicz.gov.pl