Wynalazek pn. „Przekładnik ciśnienia z belką, zwłaszcza do układów hamulcowych pojazdów szynowych” (Pat.241421/P.430601)
Opis:
Przekładnik ciśnienia z belką, zwłaszcza do układów hamulcowych pojazdów szynowych, zawiera belkę (1) w postaci dźwigni dwustronnej, przy czym w przekładniku belka (1) współpracuje z trzonami tłoka sterującego (2b) i tłoka zaworka napełniająco – luzującego cylinder (3b). W osi trzonu (2a) tłoka sterującego (2b), pomiędzy trzonem (2a) tłoka sterującego (2b), a belką (1) jest osadzony element pośredni (4). Wzdłuż osi podłużnej belki (1) luz między elementem pośrednim (4), powierzchnią czołową (2c) trzonu (2a) tłoka sterującego (2b) i powierzchnią (P) belki (1) umożliwia przetaczanie elementu pośredniego (4) równocześnie po powierzchni czołowej (2c) trzonu (2a) tłoka sterującego (2b) i powierzchni (P) belki (1). W osi trzonu (3a) tłoka zaworka napełniająco – luzującego cylinder (3b), pomiędzy trzonem (3a) tłoka zaworka napełniająco – luzującego cylinder (3b), a belką (1) jest osadzony element pośredni (4). Wzdłuż osi podłużnej belki (1) luz między elementem pośrednim (4), powierzchnią czołową (3c) trzonu (3a) tłoka zaworka napełniająco – luzującego cylinder (3b) i powierzchnią (P) belki (1) umożliwia przetaczanie elementu pośredniego (4) równocześnie po powierzchni czołowej (3c) trzonu (3a) tłoka zaworka napełniająco – luzującego cylinder (3b) i powierzchni (P) belki (1).
Stan ochrony prawnej:
Technologię stanowi patent Pat.241421 udzielony przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, trwający od dnia 15 lipca 2019 roku.
Prawa majątkowe do wynalazku przysługują w 100% Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskiemu Instytutowi Technologicznemu.
Osoba kontaktowa
Jarosław Czerwiński
Lider obszaru ds. systemów hamulcowychGrupa Badawcza Konstrukcji / Sekcja Rozwoju Pojazdów Szynowych
Tel.: +48 603 508 866