WRÓĆ DO OBSZARU POJAZDÓW SZYNOWYCH

Wynalazek pn. „Dwuczłonowy wagon kieszeniowy” (Pat.235404/P.421085)

Opis:

Przedmiotem wynalazku jest dwuczłonowy wagon kieszeniowy.

Celem wynalazku jest rozwiązanie ukierunkowane na uproszczenie konstrukcji wagonu, pozwalające na obniżenie kosztów wykonania wagonu. Istota konstrukcji dwuczłonowego wagonu kieszeniowego, który zgodnie z wynalazkiem zawiera podparte na wózkach dwuosiowych dwie ramy nośne wyposażone w typowe urządzenia pociągowo- -zderzne i siodła dla mocowania naczep samochodowych, charakteryzuje się tym, że w każdym z członów rama nośna oparta jest w części przedniej na usprężynowanym zestawie kołowym, ponadto nad usprężynowanym zestawem kołowym ramy nośnej usytuowane jest siodło. Według innej korzystnej cechy wynalazku, części przednie ram nośnych członów wagonu są połączone między sobą za pomocą standardowego sprzęgu śrubowego oraz zderzaków stosowanych w wagonach krótko spiętych. Według kolejnej korzystnej cechy wynalazku, części przednie ram nośnych członów wagonu są połączone między sobą za pomocą standardowego sprzęgu śrubowego (Szczegóły PAT – P.421085 (uprp.gov.pl)).

Korzyści dla odbiorcy:

  • Korzystnym skutkiem stosowania wynalazku jest wyeliminowanie wózka środkowego występującego w obecnie eksploatowanych dwuosiowych wagonach kieszeniowych, co pozwala uprościć jego konstrukcję i obniżyć koszty wykonania wagonu oraz jego późniejszej eksploatacji.

Stan ochrony prawnej:

Technologię stanowi patent Pat.235404 udzielony przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, trwający od dnia 30 marca 2017 roku.

Prawa majątkowe do wynalazku przysługują w 100% Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskiemu Instytutowi Technologicznemu

Osoba kontaktowa

Wojciech Jakuszko

Główny specjalista ds. Rozwoju Pojazdów Szynowych
Grupa Badawcza Konstrukcji / Sekcja Rozwoju Pojazdów Szynowych

Tel.:+48 61 664 14 80

E-mail:wojciech.jakuszko@pit.lukasiewicz.gov.pl

Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z Działem Komercjalizacji

kdk@pit.lukasiewicz.gov.pl