SOPAB – System do Obsługi Postępowań Administracyjnych w Budownictwie w wersji MVP (R-5699)

Porozumienie nr POPC.02.02.00-00-0044/22-00 w ramach: Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa nr 2 „E-administracja i otwarty rząd” Działanie nr 2.2 „Cyfryzacja procesów back–office w administracji rządowej
Akronim: SOPAB
Rodzaj: B+R
Dofinansowanie: 10,3 mln zł
Całkowita wartość: 12 mln zł
Data rozpoczęcia: 01.06.2022
Data zakończenia: 31.10.2023
Celem głównym projektu SOPAB (System do Obsługi Postępowań Administracyjnych w Budownictwie) jest dostarczenie organom administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego narzędzi do sprawnej i kompleksowej obsługi wniosków w procesie inwestycyjno-budowlanym. Projekt jest odpowiedzią na zgłaszany przez urzędy brak odpowiednich rozwiązań umożliwiających obsługę obywateli w obszarze budownictwa w obiegu elektronicznym.
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, II oś priorytetowa „E-administracja i otwarty rząd”, działanie 2.2 „Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej”.
Rezultaty:
Zbudowanie i wdrożenie w organach systemu SOPAB (w wersji MVP) wraz z integracją z systemami EZD PUW, EZD RP, e-Budownictwo oraz RWDZ.
Korzyści:
- Ujednolicenie i usprawnienie postępowań organów aab i nb w skali całego kraju – w obszarze inwestycyjno-budowlanym oraz cyklu życia budynku.
- Skrócenie czasu trwania postępowań i wydawania decyzji.
- Większa kontrola nad różnymi aspektami związanymi z inwestycjami budowlanymi poprzez udostępnienie danych w ramach systemu SOPAB.
- Podniesienie jakości standardu obsługi obywateli w procesie inwestycyjno-budowlanym oraz cyklu życia inwestycji.
- Zmniejszenie pracochłonności związanej z przygotowywaniem różnego rodzaju sprawozdań, w tym statystycznych, wyeliminowanie procesu ręcznego wypełniania formularzy statystycznych i jednocześnie poprawa ich jakości.
