Budowa systemu „Tracker 2.0”
Projekt w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, II oś priorytetowa „E-administracja i otwarty rząd”, działanie 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”.
Data rozpoczęcia: 01.03.2022
Data zakończenia: 31.11.2023
Budżet projektu: 11 mln zł.
Dofinansowanie ze środków UE : 9,3 mln zł
Cel projektu:
Celem projektu jest budowa nowego systemu wydawania zezwoleń na obrót z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym (uzbrojenie i produkty podwójnego zastosowania), w ramach którego powstanie nowy rejestr publiczny zezwoleń na obrót towarami wrażliwymi oraz obsługiwana będzie nowa e-usługa typu A2B – Licencjonowanie i ewidencjonowanie obrotu towarami wrażliwymi.
Skład konsorcjum:
- Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny
- Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Najważniejsze wyzwania:
Opracowanie rozwiązania spełniającego wymagania wielu niezależnych grup użytkowników (pracownicy MRiT, pracownicy Organów Opiniujących jak np. ABW, SWK, funkcjonariusze Służb Celnych oraz przedsiębiorcy). W tym celu przeprowadzono wywiady z użytkownikami oraz prowadzone są badania prototypów na poszczególnych etapach tworzenia rozwiązania.
Rezultaty:
- Udostępnienie przedsiębiorcom na Biznes.gov.pl możliwości realizacji usług związanych z licencjonowaniem i ewidencjonowanie obrotu towarami wrażliwymi,
- Nowy system Tracker 2.0 dla organów administracji publicznej do obsługi spraw związanych z licencjonowaniem i ewidencjonowanie obrotu towarami wrażliwymi
Korzyści:
- Uproszczenie i obniżenie kosztów realizacji obowiązków administracyjnych dla przedsiębiorców związanych z licencjonowaniem i ewidencjonowaniem obrotu towarami wrażliwymi
- Dostęp online dla przedsiębiorców do statusu realizacji spraw związanych z licencjonowaniem i ewidencjonowaniem obrotu towarami wrażliwymi
- Przyspieszenie obsługi przesyłek przez Służbę Celno-Skarbową związanych z obrotem towarami wrażliwymi
- Zwiększenie bezpieczeństwa transakcji towarami wrażliwymi