EMC4CCS – BRIK – Badania i poprawa kompatybilności elektromagnetycznej urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) i taboru
Kierownikiem projektu i kierownikiem naukowym projektu jest dr inż. Krzysztof Sieczkarek z Centrum Technologii Radiowych i Kompatybilności Elektromagnetycznej Łukasiewicz – PIT.
Najważniejsze wyzwania
Poprawa bezpieczeństwa pasażerów z uwagi na obecność zjawisk elektromagnetycznych przez wykonanie badań in-situ oraz laboratoryjnych
Rezultaty
- Modele zaburzeń elektromagnetycznych w obszarach przytorowych
- Zbiór wymagań technicznych, których spełnienie przyczyni się do ograniczenia emisji zaburzeń elektromagnetycznych
Korzyści
- Zwiększenie stabilności pracy urządzeń kolejowych, co znacząco wpłynie na wzrost bezpieczeństwa ruchu kolejowego i wyeliminuje utrudnienia eksploatacyjne związane m.in. z wzajemnym zakłócaniem się urządzeń srk i taboru
- Osiągnięcia właściwego progu odporności urządzeń dla zastosowań kolejowych